Home › Jakże skomponować zbilansowany plan dietetyczny?

Jakże skomponować zbilansowany plan dietetyczny?

Jak skomponować zbilansowany plan żywienia? Nie istnieje wydajna dieta "cud". Nie da się zdrowo odchudzić się z kilkunastu kilogramów w ciągu miesiąca lub też dwóch. Redukcja masy ciała ludzkiego powinna łączyć w sobie zbilansowany zarys żywieniowy i aktywność fizyczną. Jeżeli w ciągu jednego tygodnia uda się zrzucić kilo będzie to powód do dumy. Jakim sposobem w następstwie tego ułożyć dietę? Nie mając większego doświadczenia w tym temacie prawidłowiej oddać się w ręce zawodowców, którzy na podstawie szczegółowego wywiadu i dostarczonych wyników badań sporządzą indywidualny plan żywienia redukcyjnego. Jeśli jednak pragniemy osobiście sporządzić dla siebie dietę musimy bezwzględnie przestrzegać kilku istotnych zasad: • artykuły, które będą używane w diecie powinny charakteryzować się małym indeksem glikemicznym • w czasie diety do organizmu wypada dostarczać wszystkich, niezbędnych składników odżywczych w tym: witamin, minerałów, wapnia, potasu, magnezu oraz kwasów • dieta ma być skomponowana w taki sposób, by nie czuć głodu a to świadczy, że powinny odkryć się w niej białka, węglowodany, tłuszcze w małych ilościach • w czasie diety trzeba spożywać dużą ilość wody. Rekomendowana dawka to minimum 1,5 litra czystej, wysokomineralizowanej wody na dobę • można wykorzystywać na domiar tego suplementy diety, jakie odciążą pracę metabolizmu Najzdrowsza dieta redukcyjna nie ma kojarzyć się z żadną głodówką.

Ma stać się za to nowym sposobem odżywiania, które bez zdrowotnych konsekwencji będzie mogło być stosowane przez nadzwyczaj długie lata. To ważne, aby osiągnąć wyśniony cel..